Ekonomi

‘Perakendeciler 2022’de fintech trendlerini belirledi’

Fintech sektöründe oldukça hareketli bir yılın sona erdiğini belirten SC Yönetim Danışmanlığı Kurucusu Dr. Soner Canko, 2022 yılında sektörde öne çıkan alanları açık bankacılık, Üstün Uygulamalar, hızlandırılmış uzaktan müşteri kazanımı ve Şimdi Al Sonra Öde olarak sıraladı. Finartz Kurucusu Cihan Demir ve Bloomberg HT televizyonunda Sefer Yüksel’in hazırlayıp sunduğu Finansal Teknoloji programına konuk olan Canko, 2022’de fintech trendlerine perakendecilerin damgasını vurduğunu kaydetti. Canko, “Dünyada ve Türkiye’de bankalardan ve fintech’lerden daha fazla perakendeci, ‘Bu fintech işine girmek istiyoruz, açık bankacılığı gömmek istiyoruz, onu bize sunmak istiyoruz, her türlü bayi finansmanına, kurumsal ödemelere girmek istiyoruz’ dedi. Özetle perakendecilerin paydaşlar arasında girdiği bir yıl oldu” dedi. Bu ilginin perakendecilerle sınırlı olmadığını vurgulayan Canko, 2022 yılında havayolları ve yiyecek-içecek sektörü gibi müşteri ağırlıklı birçok segmentin fintech ilgisini gözlemlediklerini belirtti.

‘2023’te fintech’lerin yurt dışı hareketliliği artacak’

Bankalarla fintech ilişkilerinin önümüzdeki dönemde daha da artacağını belirten Canko, “Bankalar aynaya bakıp kendi sakarlıklarını görünce daha çevik olmaya başladılar. Fintech’ler de bankalarda iyi bir yasal uyum, kurumsallaşma ve diğer olumlu yönler görmeye başladı. 2023 yılında fintech banka ilişkilerinin daha da arttığını göreceğiz” dedi. Fintech’lere hem yerli hem de uluslararası yatırımcıların ilgisinin arttığını vurgulayan Canko, bu alana yönelik yoğun yabancı ilgisinin 2023’te Türkiye’de devam edeceğini söyledi. Canko, 2023’te Türk fintech’lerin ve bankaların yurt dışındaki hareketliliğinin artacağını sözlerine ekledi.

“Her sektörde bir fintech çözümü üretiyoruz”

Finartz Kurucusu Cihan Demir, dijital ödemelerin artmasıyla birlikte hem dünyada hem de Türkiye’de birçok ödeme tekniğinin kullanılmaya başladığını belirtti. Demir, “Kart işlemleri, cüzdan işlemleri ve cüzdan işlemleri içerisindeki doğrulama süreçleri bu yıl bizi en çok meşgul eden gündemlerden biri oldu” dedi. Finartz olarak, Secureartz markasıyla yapılan ödemelerde ilki doğrulama ve güvenlik çözümleri olmak üzere üç marka ile hizmet verdiklerini belirten Demir, e-para ve ödeme kurumları için de uçtan uca yazılım altyapısı sağladıklarını kaydetti. Demir, Türkiye’deki mevzuata uygun olarak geliştirdikleri bu yazılımı ve bu hizmeti verdikleri Payartz markasını bu yıl Avrupa’da bir ülkeye ihraç etmeye başladıklarını belirtti. Fintech alanındaki diğer markalarının FinartzConnect olduğunu ve bu marka ile Türkiye’deki bankalar, e-para kurumları ve perakende şirketleriyle çalıştıklarını kaydeden Demir, “Her sektörde bir fintech fırsatı var. Ayrıca her sektörde fintech çözümleri üretiyoruz.” Artan online ödemelerin dolandırıcılık olaylarını da artırdığını belirten Demir, 2023’te odaklandıkları en değerli bahislerden birinin ödeme sürecindeki güvenlik kavramı olacağını kaydetti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu