Ekonomi

Şişecam ikinci çeyrek bilançosunu açıkladı

2023 yılı ikinci çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıklayan Şişecam, 4,76 milyar TL olan piyasa beklentisinin üzerinde 5.705 milyar TL net ciro kârı kaydetti. Şirket, bir önceki çeyrekte 2,36 milyar TL net dönem kârı elde etmişti. Şişecam 2022 yılının tamamında 19.345 milyar TL net kâr elde etti.

Şişecam’ın ikinci çeyrek konsolide net satışları, 29,86 milyar TL’lik piyasa beklentisine paralel olarak 30,07 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirketin net satışları bir önceki çeyrekte 28,36 milyar TL, geçen yılın aynı çeyreğinde ise 23,26 milyar TL oldu. Ciro böylece ikinci çeyrekte yıllık bazda yüzde 29 arttı. Kimyasallar ve mimari cam segmentleri bu çeyrekte de toplam ciroya en fazla katkı sağlayan segmentler olmaya devam etti.

Şirketin FAVÖK’ü beklentilerle uyumlu. altında sol. FAVÖK bu çeyrekte 5,58 milyar TL olan beklentilerin altında 5,24 milyar TL oldu. FAVÖK 2023’ün ilk çeyreğinde 5,71 milyar TL olarak gerçekleşti.

Şişecam’ın ilk 6 aylık konsolide net satışları 58 Milyar TL’ye (2,9 Milyar ABD Doları) ulaşırken, Türkiye’den yapılan ihracat ile Türkiye dışına yapılan satışların toplamını ifade eden konsolide satışlar içinde yurt dışı satışların payı 2014 yılında 2019 yılında gerçekleşti. yüzde 64 seviyesinde.

Yılın ilk yarısında Şişecam’ın toplam ihracatı 560 milyon dolara ulaştı. Bu dönemde 2,5 milyon ton cam üreten şirket, 2,3 milyon ton soda külü ve 1,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretti.

Bu yılın ilk 6 ayında Şişecam’ın toplam yatırım bedeli 7,1 milyar TL’ye (357 milyon $) yükseldi.

Şişecam’ın brüt kâr marjı ikinci çeyrekte yüzde 33, brüt kârı ise 9 milyar 746 milyon TL oldu. FAVÖK marjı geçen yılın aynı çeyreğinde yüzde 24,9 oldu.

Şirketin faaliyet raporunda, küresel yüksek faiz oranlarının ekonomik faaliyetleri yavaşlattığı belirtilirken, yıl başından bu yana kurumların büyüme varsayımlarında aşağı yönlü revizyonlara gidildiğine değinildi. Daha zayıf büyüme, yüksek enflasyon ve rekor borç seviyeleri ile gelişmekte olan birçok ekonomide her zaman zorluklar yaratır; Küresel ticaretin, tedarik zincirinde değerli riskler oluşturabilecek 2023 yılındaki salgından önceki yıllardaki hızının üçte birinden daha az büyüyeceği belirtildi.

Diğer bölgelerde olduğu gibi Türkiye’de de cam bölümünün yüksek enflasyon, piyasalardaki istikrarsızlık ve elektrik krizi gibi faktörlerden etkilenmesi muhtemeldir. Güç kaynaklarına verilen değerin her yıl artmasının beklendiği belirtiliyor. 2023 yılının ilk beş ayında Türkiye’nin cam dış ticareti, maliyet bazında bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracat ve ithalatta artış gösterdi. Bu yılın ilk 5 ayında Türkiye’nin cam ithalatı yıllık bazda yüzde 39; maliyet bazında yüzde 22 arttı.

habergolhisar.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu